Silnik Twinport

TWINPORT: pomysł na oszczędność paliwa w silnikach benzynowych o pojemności do 1,6 litra

W celu zapewnienia optymalnego poziomu zużycia paliwa w silnikach benzynowych, Opel stosuje dwie odrębne strategie w zależności od pojemności skokowej. Dla potrzeb silników o pojemności do 1,6 litra, inżynierowie Opla opracowali koncepcję TWINPORT. Po debiucie jednostki ECOTEC 1.6 TWINPORT (76 kW/103 KM), obecnie na rynek wejdą dwa kolejne silniki z systemem TWINPORT – o pojemności 1,0 i 1,4 litra. Jednostka ECOTEC 1.0 TWINPORT powstała na bazie sprawdzonego silnika

trzycylindrowego o takiej samej pojemności skokowej i będzie dostępna w Corsie i Agili, zaś stosowany w Corsie silnik ECOTEC 1.4 TWINPORT jest w pełni nową konstrukcją, powstałą w oparciu o jednostkę czterocylindrową o pojemności 1,2 litra. Średni poziom zużycia paliwa nowych silników jest wyjątkowo niski. Stosowana w Corsie jednostka ECOTEC 1.0 TWINPORT (44 kW/60 KM) zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 km, to jest o 0,2 litra lub około 3 procent mniej niż jej poprzednik stosowany obecnie. Silnik ECOTEC 1.4 TWINPORT (66kW/90 KM) wymaga zaledwie 5,9 litra paliwa na pokonanie 100 km, to znaczy o 0,9 litra lub 13 procent mniej niż jego równie mocny poprzednik ze skrzynią pięciobiegową. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią Easytronic nowa jednostka 1.4 TWINPORT osiąga oszczędność paliwa na poziomie 1,7 litra na 100 km, co stanowi obniżkę o 23 procent w porównaniu z obecną Corsą wyposażoną w starszy model silnika o pojemności 1,4 litra i skrzynię czterobiegową. Od tego lata obydwa silniki uzupełniły gamę jednostek oferowanych w Corsie, a silnik ECOTEC 1.0 TWINPORT zastąpił oferowany obecnie model 1.0 ECOTEC w Oplu Agila. Jednostka 1.0 TWINPORT w Agili zużywa jedynie 5,8 litra paliwa na 100 km, co jest wynikiem lepszym o 3 procent w porównaniu z silnikiem konwencjonalnym ECOTEC 1.0 litra.

Technologia TWINPORT bazuje na standardowej technologii czterech zaworów na cylinder silników ECOTEC i przyczynia się do ograniczenia największej wady silników benzynowych, tzw. strat na przepustnicy. Ograniczenie poziomu zużycia paliwa osiągane jest poprzez zastosowanie kolektora dolotowego o zmiennej długości w połączeniu z wysoce wydajną recyrkulacją gazów spalinowych. Przy obciążeniu częściowym silnik otrzymuje ponad 25 procent więcej mieszanki paliwowo-powietrznej powstałej ze spalin wprowadzonych drogą recyrkulacji. Zalety systemu TWINPORT uzyskuje się przy jednoczesnym zachowaniu sprawdzonego systemu wtrysku paliwa poprzez kanał dolotowy i zasady kontroli gazów spalinowych przy zastosowaniu trójdrożnego katalizatora. Powoduje to techniczne uproszczenie całej konstrukcji, a w konsekwencji niższy koszt dla klienta. Połączenie to sprawia, że system Twinport jest szczególnie atrakcyjny dla samochodów

kompaktowych, ponieważ moc i oszczędność paliwa zostają w pełni zachowane. Jest to istotny czynnik w codziennym wykorzystywaniu tych pojazdów, gdyż ich silniki często działają w warunkach pełnego obciążenia.

About these ads
Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s